Snippergroen en illegaal grondgebruik

Het grondgebruik binnen de gemeente Winterswijk is geïnventariseerd. Hieruit is gebleken dat op 595 locaties sprake is van ingebruikname van gemeentegrond door particulieren en (agrarische) bedrijven.

Er is op pilotbasis een projectmatige aanpak ontwikkeld en toegepast in de wijken Bargerbosch en de Hoge Wieber Noord.

Kwaliteit (toelichting)

In 2026 geven we een vervolg aan de pilot. Op basis van de ervaringen uit de pilot stellen we in het tweede kwartaal van 2026 een projectvoorstel op voor de rest van Winterswijk. 

Kwaliteit (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Gezien de ervaringen uit de pilot is de inschatting dat de uivoering van de rest van Winterswijk meerdere jaren in beslag zal nemen. 

Tijd (indicator)

G