E-diensten uitbreiden en achterliggende processen optimaliseren

Portefeuillehouder
S. Metaal-ten Dolle

We breiden de e-diensten uit aan de hand van de ontwikkelingen van de vakspecifieke software van bijvoorbeeld het sociaal en ruimtelijk domein. Waar deze vakspecifieke software ontbreekt, ontwikkelen we zelf e-diensten. We passen achterliggende processen aan, zodat we zo efficiënt en effectief mogelijk werken. Daarbij streven we naar een hoge gebruikersvriendelijkheid en snelle afhandeling van vragen van onze inwoners of andere klanten.

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

Er zijn inmiddels zo'n honderd e-diensten in gebruik, met name voor duurzaamheid, burgerzaken en de Omgevingswet. Denk bijvoorbeeld aan het doorgeven van een verhuizing, aanvragen voor de Basisregistratie Personen (BRP), aanvragen voor de subsidie Lokale Aanpak Isolatie, verzoeken voor de Wet open overheid (Woo) of aanvragen voor vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH). De werkprocessen en systemen worden hierop aangepast, zodat de werkzaamheden zo effectief mogelijk en digitaal kunnen verlopen. Dit proces loopt gestaag door. 

Tijd (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Het team informatievoorziening is in opbouw. Ondertussen wordt er gewerkt aan het aanscherpen van bestaande e-diensten en de ontwikkeling en het testen van nieuwe e-diensten, alvorens deze live te zetten.