Ribeslocatie

Portefeuillehouder
G.E. Visser

Gemeente Winterswijk is eigenaar van een perceel aan de Ribeslaan, de locatie waar een basisschool was gesitueerd. In 2015 is deze basisschool gefuseerd en heeft gemeente Winterswijk de grond terug in eigendom gekregen. Tot op heden is geen andere invulling voor de Ribeslocatie gerealiseerd. In 2025 wordt verder gewerkt aan de herontwikkeling van de Ribeslocatie. Een plan voor woningbouw wordt voorbereid. 

Kwaliteit (toelichting)

Uitgangspunt is dat de ontwikkeling door een externe partij wordt uitgevoerd, binnen de gestelde kaders (betaalbaarheid). Om het proces te versnellen en het beste resultaat te kunnen behalen, hebben we in september 2025 de selectieprocedure voor een ontwikkelaar opgestart. 

Kwaliteit (indicator)

G

Tijd (toelichting)

In oktober hebben we een ontwikkelaar geselecteerd. In overleg met de ontwikkelaar worden de vervolgstappen voorbereid.

Tijd (indicator)

G