Gemeente Winterswijk is eigenaar van een perceel aan de Ribeslaan, de locatie waar een basisschool was gesitueerd. In 2015 is deze basisschool gefuseerd en heeft gemeente Winterswijk de grond terug in eigendom gekregen. Tot op heden is geen andere invulling voor de Ribeslocatie gerealiseerd. In 2025 wordt verder gewerkt aan de herontwikkeling van de Ribeslocatie. Een plan voor woningbouw wordt voorbereid. 

Kwaliteit (toelichting)

Er is een ontwikkelaar geselecteerd voor de uitvoering van het woningbouwplan. Momenteel wordt gewerkt aan de koopovereenkomst en de voorbereiding van de planologische procedure.

Kwaliteit (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Het streven van de ontwikkelaar is om in juni 2026 de aanvraag voor de omgevingsvergunning in te dienen.

Tijd (indicator)

O