E-diensten uitbreiden en achterliggende processen optimaliseren
We breiden de e-diensten uit aan de hand van de ontwikkelingen van de vakspecifieke software van bijvoorbeeld het sociaal en ruimtelijk domein. Waar deze vakspecifieke software ontbreekt, ontwikkelen we zelf e-diensten. We passen achterliggende processen aan, zodat we zo efficiënt en effectief mogelijk werken. Daarbij streven we naar een hoge gebruikersvriendelijkheid en snelle afhandeling van vragen van onze inwoners of andere klanten.
Kwaliteit (indicator)
Kwaliteit (toelichting)
Verschillende werkprocessen zijn geprofessionaliseerd en ontsloten via een e-dienst. Deze werkprocessen zijn volledig digitaal ingericht, waarbij geen analoge documentatie meer wordt gemaakt. De aanvrager kan de status van diens zaak ook via de Persoonlijke Internet Pagina (PIP) volgen. De aanvrager kan de documenten digitaal aan de zaak toevoegen en er kunnen vragen worden gesteld die direct in de zaak worden opgenomen. Documenten worden (indien van toepassing) digitaal ondertekend. Per werkproces worden nieuwe e-diensten gemaakt, waarbij dit proces ook volledig digitaal wordt ingericht.
Tijd (indicator)
Tijd (toelichting)
Het team informatievoorziening is in opbouw. Vanwege de extra hulp die nodig is om medewerkers volledig digitaal te laten werken, is de planning bijgesteld.