Omschrijving (toelichting)

Wethouder: Metaal - ten Dolle

Ook in 2022 werken we verder met klantreizen (dienstverlening vanuit het perspectief van de klant). Daarbij passen we onze dienstverlening aan de wensen van de klant aan. Bij deze klantreizen sturen we nadrukkelijk op de uitgangspunten van onze dienstverleningsvisie, samengevat in het motto: ‘Wij gaan altijd voor een glimlach’. Dat betekent dat het reflecteren op eigen handelen en het verbeteren daarvan vast gespreksonderwerpen zijn in de organisatie.     

Kwaliteit (indicator)

G

Kwaliteit (toelichting)

In maart zijn we gestart met de meedenktank. Daarin hebben 15 positief-kritische inwoners en ondernemers met ons meegedacht over onze dienstverlening. We hebben in 2022 servicenormen ingevoerd. Met deze servicenormen doen we duidelijke beloften aan de klanten en komen we deze ook na.  Dit moet nog vervolg krijgen in een dashbord waarop vervolgens sturing kan plaatsvinden.
We organiseerden in juni een Week van de dienstverlening. Tijdens deze week hielden allerlei sprekers een lezing of presentatie en konden medewerkers workshops volgen. Zo kregen we inspiratie en concrete handvatten om de dienstverlening verder te verbeteren.
In diverse teams werden brieven herschreven zodat deze beter aansluiten op de ontvanger.
De dienstverleningsvisie wordt in de herinrichting concreet vertaald naar de centrale hal. We hebben daarmee een start gemaakt door het toevoegen van een koffiecorner. Eind van het jaar zijn de evaluatie en een bijstelling voor het uitvoeringsprogramma opgeleverd. Begin januari 2023 wordt hierover besloten en kan het programma worden vervolgd.

Tijd (indicator)

G

Tijd (toelichting)

Dit programma loopt de komende jaren door en leidt dwars door de organisatie tot actie.